Friday, December 5, 2008

يونس - محمد منير

جاي من البلاد البعيدة ... لا زاد ولا مياه
وغربتي صحبتي ... بتحوم حواليا
وأنتي تقوليلي بحبك ... تحبي إيه فيا
وده حب إيه .. ده .. اللي من غير
أي حريــــــــــــــــــة

يونس في بلاد الشوق … أه يا ولد الهلالي
بتونسني دموع العين ... وأنا سايب أهالي
أه يا ولد الهلالي ... لا عليا ولا بي
يا عزيزة يا بنت السلطان ... لو يتغير الزمان
وقابلتيني في أي مكان ... كنت اعشق من غير ما تقولي 
يونـــــــــس .... أنا يونس

كنت هقول اهو ده المحبوب ... ويدوب قلبي قبل ما أدوب
أه يا ولد الهلالي ... لا عليا ولا بي
أنا يونس .. ونسيت مين يونس .. والدنيا مالت عليا

قلبي ضايع مين يلاقيه لي ... بايني نسيته حدا أهالي
ينفع احبك من غير قلبي ... ما تردوا عليها وعليا
أه يا ولد الهلالي ... لا عليا ولا بي
يا عزيزة يا بنت السلطان ... لو يتغير الزمان
وقابلتيني في أي مكان ... كنت اعشق من غير ما تقولي 
يونـــــــــس .... أنا يونس

كنت هقول اهو ده المحبوب ... ويدوب قلبي قبل ما أدوب
أه يا ولد الهلالي ... لا عليا ولا بي
أنا يونس .. ونسيت مين يونس .. والدنيا مالت عليا

يونس في بلاد الشوق … أه يا ولد الهلالي
بتونسني دموع العين ... وأنا سايب أهالي
أه يا ولد الهلالي ... لا عليا ولا بي
أنا يونس .. ونسيت مين يونس .. والدنيا مالت عليا



No comments: